Tilbage til virkeligheden

Så er sommerferien forbi og man må tilbage til hverdagen og virkeligheden.

Heldigvis er der nogle gode minder at kigge tilbage på. En rolig uge på Læsø bragte mig i feriemode og en turné gennem Jylland mod København gav nogle dejlige oplevelser undervejs.

I Århus fik jeg en skøn koncert med den franske kvartet ganske gratis i Musikhusets Foyer. Koncerten fandt sted i forbindelse med Århus Jazzfestival. Det var fransk chancon-musik i bedste Jacques Brel og Edith Piaf stil, men også dejlige sange skrevet af kvartettens franske sanger.

IMG_2874Turen gik næste dag videre til Vejle, hvor jeg besøgte Stadsarkivet i forbindelse med slægtsforskning. Jeg skal have lidt styr på min oldefar og oldemor, og jeg kom en lille smule videre. Efter besøget på arkivet tog jeg toget videre til Kolding, hvor jeg besøgte en studiekammerat og overnattede til næste dag. Meget hyggeligt at få en snak og blive ajour med hinandens tilværelse.

Næste dag var det med bus ind til Kolding – og en meget talene buschauffør. Det var nærmest en sightseeingtur, hvor jeg fik fortalt en masse om alt det vi kørte forbi. I Kolding skulle jeg med et tog til København, hvor jeg havde indlogeret mig på SAS Royal, hotellet med Arne Jacobsen interiør. Flot hotel, men også ved at være lidt slidt, kan man se. Udsigten fejler dog absolut ikke noget – når man er på 14. etage.

Om lørdagen og søndagen var jeg sammen med mine børn, og det var selvfølgelig rigtig skønt at se dem igen.

Der har også været tid til at se noget til veninder her i byen – en biograftur og en rund fødselsdag, der skulle fejres. Og så har jeg fået ordnet nogle praktiske ting, som nogle gange må vente, når jobbet også fylder i ens hverdag. Bl.a. at få skiftet spisebord og hængt nye persienner op i køkkenet, hvilket har været et ønske længe.